måndag 20 juli 2020

Ensamma strumpors låda

Ensamma strumpors låda är en barnbok som jag skrev till en tävling i vintras. Jag kommer att publicera den här på bloggen, ett kapitel i veckan. Illustrationerna är gjord av min systerdotter Ebba Palmstierna.

Boken utspelar sig i och runt mitt eget hus och Ensamma strumpors låda står verkligen i mitt tvättrum. Jag tillägnar den mitt första barnbarn Lyra.

Kapitel 1 – En strumpa är borta
Kapitel 2 – Det smutsiga däcket
Kapitel 3 – Singelstrumpan 
Kapitel 4 – Skon i vita huset 
Kapitel 5 – Jantelagets byrå
Kapitel 6 – Odjuret i Öreflaj
Kapitel 7 – Hatthyllan Höjdhoppet
Kapitel 8 – Vad kläder drömmer om
Kapitel 9 – Möte i Mohärans garderob
Kapitel 10 – Lumpenstens vandring
Kapitel 11 – Den nyfikna hästen Gullan
Kapitel 12 – Stolta Mari

Hela berättelsen 


3 kommentarer:

Brynolf sa...

Ha! Sorterade strumpor igår. Blev en rejäl låda singelstrumpor över. Ska bli spännande att se vad du nystat ihop.

Andreastornqvist sa...

Spännande!

Heliocles sa...

Jätterolig. Särskilt gudinnan Modes katalog!