fredag 11 april 2014

Signeringar

Tre roliga saker!

* Vredesverk har idag lämnat tryckeriet i Litauen och levereras till Stockholm på måndag. Jag åker förstås ner för att hämta några exemplar så snart böckerna dyker upp och för att signera förhandsbeställningar hos Sf-bokhandeln. Senare under veckan bör böckerna komma ut i andra butiker.

* Tävlingen där man kunde vinna tio friexemplar har avgjorts och ni kan se resultatet här.

* Schemat för signering har klarnat under dagen:

Göteborg, Sf-bokhandeln - 17 april på eftermiddagen
Gothcon - 18 april
Stockholm, Sf-bokhandeln - 25 april från kl 17.30
Uppsala, Drottningg. bokhandel - 26 april kl 13 (med Anders Björkelid)
Malmö, Sf-bokhandeln - 2 maj, kl 16

25 kommentarer:

Anonym sa...

Kul,kul.

Kanske kommer jag till din signering på torsdag.

Jonatan

Annica i England sa...

Å vad jag har längtat.. Hoppas att du och förlaget kommit överrens om att ge ut den in E-bokformat också så jag kan beställa den och ladda ner i min läsplatta..

Har under 6 månaders tid försökt få svar från Coltso ang. Nick Perumov sista bok. Jag har läst hela hans serie som E-bok och nu sista boken som kom ut förra våren har ej kommit ut i E-bok ännu.

Jag har till och med funderat på att kontata Nick Perumov och höra om han kan påverka bokförlaget. För det känns lite snopet att inte få ett avslut av en lång berättelse.

Ha en trevlig Påsk

Anonym sa...

Härligt, ser verkligen fram mot en smaskig läsupplevelse!

Erik Granström sa...

Annica: E-bok står med i kontraktet och förlaget ger säkert ut Vredesverk den vägen på samma sätt som de tidigare i serien.

Perumov vet jag inte så mycket om och heller inte riktigt vilken bok du syftar på. Vad heter den? Jag träffar förlaget inom ett par dagar och kan fråga då (om jag bara kommer ihåg det). Coltso är ett mycket litet förlag med få personer som oftast har väldigt mycket att göra så din fråga kan ha hamnat mellan annat brådskande.

Henrik Falk sa...

Jag råkar vara i Stockholm när du är i Göteborg, och i Göteborg när du är i Stockholm.

Så jag undrar, de femtio första som förbesäller från Science Fiction Bokhandeln ska få signerade böcker. Är de signerade i förväg?

Erik Granström sa...

Henrik F: De femtio förhandsbeställda är signerade när de kommer på posten, det är riktigt. Däremot är de inte signerade ännu eftersom ju böckerna först måste anlända och jag ta mig till dem innan någon signering kan ske. Har du redan beställt alltså, för jag tror att de femtio passerats med god marginal? Annars får vi fixa det på annat sätt vid tillfälle.

Henrik Falk sa...

Jag har redan beställt, men jag vet inte om jag är bland de 50 första. Jag får kolla det med SF Bokhandeln. Men precis, annars tar vi det någon annan gång.

Hansa sa...

Finns det någon uppskattning över vilket datum som Science Fiction Bokhandeln passerade de första 50 beställningar av verket.

Anonym sa...

Hur dags signerar du böcker i Göteborg på skärtorsdagen?

Jonatan

Magister sa...

Jonatan: Kl. 16, enligt Facebook.

Erik Granström sa...

Hansa: Vet inte, men du var bland de femtio. Jag har signerat böckerna idag.

Henrik F: Du var dessvärre inte bland de femtio första. Jag letade efter din bok och tänkte signera den oavsett placering, men tror att den redan försvunnit in i leveranskvarnarna för jag kunde inte hitta den. Sorry, men vi kan fixa det vid tillfälle med en alldeles egen dedikation.

Svante Landgraf sa...

Finns det några tider bestämda för signeringen på GothCon? Jaghar en hel del annat inbokat men vill inte missa det här!

Erik Granström sa...

Svante: Nej, jag har faktiskt ingen koll på tiderna där, men går väl dit vid 10-11-tiden och stannar säkert till två, så det finns gott om tid. Det är Sf-bokhandeln i Göteborg som håller i det.

Anonym sa...

Är inte med i Facebook. Vet knappt vad det är eller hur det funkar. Lite av stenåldersmänniska:)

Jag får väl tro på klockan 4 på skärtorsdagen då.

Jag har trots allt ett viktigt uppdrag - att hitta två Churchillcitati bolen.

Jonatan

Erik Granström sa...

Ha, ha, det är rätt Jonatan!

Hansa sa...

Wohooo!!

Påsken är räddad. Mitt ex har anlänt.

Glad Påsk allesammans!
/Hansa

Annica i England sa...

Sorry varit lite upptagen Erik..

Nick Perumov's Nekromantikerns krig 2 (Mittelspiel), inbunden kom den ut 2013-08-08 dock ej i E-bok format

Ser även på Bokus att det kommer ut Nekromantikerns krig. D. 3, Endspiel 2014-05-20

Vet inte om jag var lite för sent ute med att svara. Bakar och förbereder bröllop :D

David W sa...

Läser med njutning Vredesverk. Älskar att den hopplöst pilske enu Ammisadu benämner sig själv som en lagom tjock man i sina bästa år.

Erik Granström sa...

David W: Ha, ha, den referensen glömde jag ta med i tävlingen!

JensA sa...

Jag ska göra vad jag kan för att komma in och ställa mig i kön på SFBok i Malmö på fredag. Vi ses.
MVH
Jens

Anonym sa...

Hej Erik!

Angående frågan i tråden om Vredesverk och e-bok, så har den tyvärr åtta månader senare ännu inte dykt upp. Kanske man kan be dig om en påminnelse till förlaget då de helst tycks vilja glömma det hela?

Erik Granström sa...

Jens K: Jag påminde dem faktiskt så sent som igår, och har hopp om att det ska bli av före jul nu. Det hela är klart efter vad jag förstått men har fördröjts av något tekniskt fnuss.

Anonym sa...

Tjusigt! Mailade även förlaget, men du hann före. Lagom till jul blir det då i vart fall en royalty extra åt herr'n :)

Anonym sa...

Hej Erik
Vet du varför Vredesverk fortfarande inte går att få tag på som e-bok?
Svavelvinter och Slaktare små finns ju.

Erik Granström sa...

Anonym: Nej, dessvärre vet jag inte det, men jag påpekar det än en gång för förlaget.