onsdag 19 mars 2014

Klart för tryckning!

Nu har jag skickat mitt allra sista korrektur till Ola Wallin på Coltso, dvs mina synpunkter på Vredesverks satta sidor. Bokens inlaga går till tryck på måndag och boken förväntas levereras från tryckeriet den 15 april. Själva romantexten upptar 570 sidor och hela boken blir förmodligen 600 sidor med personregister och kartor (Trakorien + Tricilve). Detta att jämföra med Svavelvinters 575 sidor och 655 sidor i Slaktare små.

Frågan är nu vilket vin jag ska korka upp för att fira: en ekendäld eller en soluna.

Som ni kanske redan har sett så räknar jag med att åka till Göteborg den 17-18 april för att signera i SF-bokhandeln och på Gothcon. Det blir därtill signeringar på Drottninggatans bokhandel i Uppsala, förmodligen den 26 april, liksom på Sfb i Stockholm där detaljerna ännu inte är spikade. Jag kommer också att som vanligt arrangera en pristävling här på bloggen när det närmar sig, i vilken man kan vinna signerade exemplar numrerade mellan ett och tio.

15 kommentarer:

Henke sa...

Helt underbart! Skål och grattis!

Magister sa...

Grattis! Underbart att höra!
(Hoppas att böckerna hinner dyka upp i Göteborg till signeringen!)

Anonym sa...

Grattis! Kommer det finnas mojlighet att fa ett signerat ex skickat med posten?

/Blixa

Anonym sa...

Grattis! Vilken trevlig överraskning att du kommer till Gothcon. Då kan jag se till att få ett signerat exemplar då!

Erik Granström sa...

Blixa: Det ska nog kunna ordnas.

skymandr sa...

Gratulerar!

Anonym sa...

Skönt, gratulerar!
/Mike

Anonym sa...

Grattis!!!, ser fram emot att läsa boken. Korka upp båda! :-)

Oskar sandström sa...

Så du har döpt en hel kontinent i Altor efter ett rött vin? Did not see that one coming.

Erik Granström sa...

Oskar: Jag upptäckte vinet först för några månader sedan. Men det finns naturligtvis ingen slump nära klunkfluxen!

Unknown sa...

Goda nyheter! Håller just på att läsa om Slaktare små för att ha den färsk i minnet. Hoppas kunna köpa Vredesverk när jag passerar Sverige senare i vår.
/Thomas Allvin

Erik Granström sa...

Thomas "Quack": Kul! Det var inte igår, men jag har fortfarande kvar breven du skrev mig på 80-talet.

Unknown sa...

Ja, minns mycket väl när jag som svar på ett av mina brev (med en massa jobbiga frågor) fick ett väldigt utförligt svar (med en mängd hintar om vad som komma skulle) och dessutom en förhandstitt på bergsprofetian, många månader innan "Oraklets fyra ögon" publicerades! Det var garanterat årets bästa ögonblick. Och jag kunde sen väva in dessa "teasers" i de äventyr vi spelade i Trakorien i väntan på Oraklet, vilket taggade hela spelgruppen. Dina skapelser var en aldrig sinande källa till så mycket högkvalitativ glädje under mina och mina spelkompisars rollspelande tonår, och det är enormt kul att få återbesöka Trakorien i romanform! (Jo vi spelar fortfarande rollspel några stycken, men det blir ju inte så ofta nuförtiden...)

JensA sa...

Äntligen... mycket efterlängtat.
BTW, kommer du ner till Malmö för signering under våren/sommaren?

Erik Granström sa...

JensA: Ja, det är faktiskt redan bestämt att jag ska till Malmö för signering fredag den 2:e maj, kl 16 på Sfb. Jag tänkte gå ut med det spikade signeringsschemat här på bloggen ikväll eller imorgon, men vill avsluta tävlingen först.

(signeringen spikades igår eftermiddag)