lördag 5 januari 2013

Gott slut - God början

Skrivandet rullar verkligen på! Idag avslutade jag ett nytt kapitel och har nog skrivit fem kapitel bara under den senaste månaden. Dels hänger det ihop med att jag varit mycket inspirerad och disciplinerad, dels med att jag just beskriver ett dramatiskt skeende i huvudstaden där mycket händer med många oväntade vändningar.

I tystnaden som följde nådde dem plötsligt ett avlägset muller från norr trots att inga moln stod att upptäcka så långt någon kunde se.
”Gudarna ger riket sin välsignelse!” kacklade pelarfadern, mån om att göra sin stämma hörd åtminstone en gång under denna historiska dag. Praanz da Kaelve förstod emellertid vad som hänt eftersom bara en sak förutom åska och jordbävningar kunde väcka ett sådant ljud. Arsenalens crutalager i Siola hade exploderat.



Nu återstår ett klimax innan jag hoppar vidare till helt annan plats.

3 kommentarer:

Fredrik Kjällbring sa...

Imponerande att ha hunnit skriva så mycket den senaste tiden- och dessutom hunnit göra ett fantastiskt pepparkakshus samtidigt! Imponerande!
Jag ser verkligen fram emot nästa bok, smakproven gör att man längtar än mer. Man fantiserar en del om hur fortsättningen skall bli. Kör på!

Erik Granström sa...

Tack Fredrik. Jag tror mig ha en viss talang för smakprov utan spoilers så ni som eventuellt är oroliga för att ni får veta för mycket kan vara ganska övertygade om att ni inte vet så mycket som ni tror ;-).

Robert sa...

Nej det har man lärt sig av herr Granströms verk.... att det sällan är som man trott!