onsdag 9 juli 2014

Tre trakoriska städer

Jag och Jerry Lasota har ritat kartor till tre trakoriska städer i Svavelvinterspelets nya världsbok. Jag skickade själv just skissen ovan över stenhandelsstaden Soblak på Palamux, en stad där ett par kapitel utspelar sig både i Slaktare små och i Vredesverk. Förklaringarna till kartan får ni vänta på tills världsboken kommer i höst och jag kan nog lova att även bilden är bättre då.

Tidigare har skickat Fria ligan en karta över tempelstaden Isakra där flera av Vredesverks kapitel utspelar sig. Jag har i stort sett använt kartan från de gamla spelen med nödvändiga förändringar.

Den tredje staden som kartläggs är Gaaz Ulul där världsbokens intronovell utspelar sig. Staden är byggd på bergsplatåer med broar emellan i Saphynas gruvdistrikt och delas av en klyfta i "Morgonstaden" och "Aftonstaden". Jerry Lasota ritar efter samråd med mig och efter läsning av novellen.

Skisserna färdigställs sedan av Tobias Tranell.

6 kommentarer:

Annica i England sa...

Hej Erik, en liten fråga, vet du när Vredesverk e-bok kommer ut?
Bokus har den ej inne ännu, finns den att köpas som e-bok på annat ställe?

Ha det gott i sommar värmen

Erik Granström sa...

Annica: Vet inte, men enligt redaktören bör det bli ganska snart - jag skulle gissa inom tre veckor (han är på semester just nu, men någon annan arbetar med det under tiden)

Annica i England sa...

Åh jag längtar så efter din bok, har inte mycket att läsa just nu.
Jag får kolla igen i augusti då.
Ha en trevlig varm sommar fulla av ideer.

Erik Granström sa...

Annica: Kul att höra. Om du skickar mig din e-mail-adress så kan jag hålla dig uppdaterad. Jag har själv en gmail-adress baserad på mitt namn, eller så kan du meddela mig via FaceBook ... eller vänta förstås.

Anonym sa...

Skall bli spännande att se. Särskilt Gaaz Ulul. Läste nyligen om staden i gamla Trakorienboken och undrade faktisk då hur det kunde se ut här.

/Birke

Annica i England sa...

Heya igen Erik jag har skickat dig en "knuff" på Facebook :)