onsdag 31 augusti 2011

Hur man får ett numrerat och signerat ex av Slaktare små

Ni som är intresserade av att lägga vantarna på ett av de hundra första, signerade och numrerade exemplaren av Slaktare små kan nu gå till sf-bokhandelns sida.

Som framgår av sidan så kommer de numrerade exemplaren att lottas ut bland de hundra första förhandsbeställda exemplaren så raska på om ni vill vara med. Jag råkar veta att nästan hälften av de hundra redan är uppbokade. Förfarandet kändes som ett acceptabelt sätt att ge dem som redan förhandsbeställt någon favör.

Dock finns ett fel på sidan som samtidigt innebär en möjlighet: De tio första numrerade exemplaren kommer nämligen att SKÄNKAS till vinnarna i en tävling som jag kommer att anordna inom ett par veckor. Tävlingen kommer att påannonseras på sf-bokhandelns sida och lite varstans (här också förstås) och tillgå så att fem tävlingsuppgifter dyker upp fem dagar i rad klockan 18.00. Först rätt inskickat svar kommer att få tio poäng, nästa nio poäng och så vidare. Högst totalpoäng efter de fem dagarna kommer att få bok nummer ett, näst högst poäng bok nummer två etc.

Tävlingen kommer förmodligen att köras på fria ligans forum: under sektionen "Slaktare små".

Bli nu inte ledsna om ni inte får något numrerat exemplar för jag signerar gladeligen alla böcker som läggs framför min penna om än utan nummer - varför inte på bokmässan den 24 september? Jag kommer att vara i sf-bokhandelns monter vid tretiden och ett par timmar framåt.

11 kommentarer:

Grannen sa...

Synd at dine trofaste lesere i Norge ikke kan delta i kappløpet om de nummererte og signerte eksemplarene (SF-bokhandeln tillater ikke forhåndsbestilling utenfor Sverige). Ser umåtelig fram til Slaktare små uansett!

Erik Granström sa...

Grannen: det var som fan, det är klart att ni norrmän också borde få delta liksom finnar och danskar.

Skicka mig ett mail till erik.granstrom@gmail.com med dina namn och adressuppgifter så ska jag boka på sf-bokhandeln i ditt namn om du vill med c/o min egen adress. Dock kan jag inte garantera någon siffra beroende på antal beställningar i dagsläget för jag vill inte klampa in i proceduren, men siffran kanske inte är det viktigaste heller.

Grannen sa...

Flott tilbakemelding! Har akkurat sendt deg en mail med adresseopplysninger :-)

David sa...

Är du bara på Mässan den 24? Som "bransch"-människa missar jag dig alltså, eller? Trist i så fall... :(

Erik Granström sa...

David: Jag kommer att vara på mässan den 24:e men åka hem först den 25:e för att kunna partaja på kvällen med dem som så vill. Däremot kommer jag inte dit på tordag eller fredag. Trist men så är den bistra verkligheten - det var inte jag som bestämde schemat och jag tror att förlaget prioriterade lördagen när flest är där.

David sa...

kul idé med tävlingen.
tråkigt nog kommer nog de flesta frågorna att gå rätt över huvudet på de icke akademiska fansen (jag räknar mig själv till en i skaran).
men, men. skam den som ger sig innan kampen börjat.

Erik Granström sa...

... fast det vet du ju inte David, Jag har inte ens tänkt ut frågorna än men de blir nog ganska blandade.

David sa...

det kanske låter som att jag tycker att du skulle vara partisk i ditt val av frågor.
det var inte meningen och jag ber om ursäkt.
min oro grundar sig nog i att det finns en hel del klipska rackare i din skara som är precis lika sugna på ett ex. av de första 10 som jag.
du kommer med all säkerhet ställa frågor som fallar alla i smaken.

kanske bör påpeka att det finns 2 david som skriver inlägg.
jag ligger bakom de 2 senaste och för enkelhetens skull kan vi kalla mig sydost-david

Erik Granström sa...

Sydost-David: Aha, jo det kan vara lite svårt att veta vem man talar med här på bloggen ibland vilket hämmar svaren - ni kan ju skriva under med något lämpligt om ni vill. Sydost är kanske Kalmar eller Blekinge då?

Som sagt så ska jag försöka göra lite olika kategorier i frågorna.

David sa...

Puh! Trodde ett tag där att jag kanske gick i sömnen och skrev kommentarer utan att själv veta om det ;) Jag är visserligen också något av en sydostare, men jag kan köpa uppdelningen. Om jag ska räkna mig till den akademiska skaran eller ej låter jag andra bedöma...

Trist att jag missar dig, Erik, men det är sånt som händer. En autograf hade varit trevligt, men jag får väl nöja mig med att läsa (och, kan jag nästan garantera, njuta av) Slaktare små.

Nils L sa...

Tack tipset! Slaktare små är så efterlängtad!