måndag 10 oktober 2016

Gästspel i Lorenzburg





Nu på lördag, kl 10.00 den 15 oktober bär det av till Karlstad och furstendömet Lorenzburg för höstens sista inplanerade evenemang. På inbjudan av självaste prins Freï von Fräähsen ska jag prata om att bygga fantasikulturer och även sätta publiken i arbete är det tänkt. Här får ni en länk till framträdandet. Riktigt vad det blir vet emellertid varken jag eller någon annan. Efteråt tänkte Johnny Olsson spela rollspelet Svavelvinter offentligt med dem som vill pröva eller titta på.

Om ni är i Värmland och vill lyssna på undertecknad, provspela eller bara prata om Trakorien eller annat i största allmänhet så finns jag alltså på plats, lördag kl 10-12!

Lorenzburg är ett parallellsamhälle till den mer bekanta stadsdelen Lorensberg i Karlstad. Det är ett konstprojekt om att tillsammans med innevånarna förtrolla ett stycke samtid och samland med stöd av Karlstad kommun, Studiefrämjandet och Region Värmland. Ni kan läsa mer här.


Och efter Lorenzburg? Då ska jag med ren almanacka och allvar ta tag i nästa romanprojekt – ett outforskat fantasiland som jag avser anträda med stearinljus sidligt datorn i höstmörkret.


7 kommentarer:

Andreastornqvist sa...

Högst intressant, kommer något av det här att filmas och publiceras på någon form av socialt medium??

Erik Granström sa...

Andreas: Jag har ingen aning, men tror knappast det. Projektet är ännu i sin linda och blir nog vad deltagarna gör det till.

Kristoffer Nåhem sa...

I självaste Karlstad... Grannstadsdelen. Vad roligt! Ses på Gjutaren

Kristoffer Nåhem sa...

Färjestad, ca 3 km bort från Lorensberg och 4 km från Gjutaren har jag min lya

Silje sa...

Hej Erik! Vad tycker du som författare om årets Nobelpristagare i litteratur? Jag gillar förvisso Bob Dylan, men tycker priset borde gå till en författare. Det finns ju några stycken som vore värda priset...

Erik Granström sa...

Silje: Jag skrev såhär om årets litteraturpris på min Facebook-sida:

"Jag lyssnar gärna på Bob Dylan och gillar hans texter, men nej, jag tycker inte att han borde ha fått nobelpriset i litteratur. Snarast känns det som ett förlorat tillfälle att uppmärksamma någon som faktiskt skriver böcker (inklusive lyrik eller dramatik). Dylan har redan blivit ordentligt uppmärksammad och belönad inom sin bransch.

Och innan någon börjar ropa om finkultur så är detta sagt av en som skriver fantasy, death-metal-texter och dataspelstexter."

Erik Granström sa...

Kristoffer: Kul! Stöt på för jag känner nog inte igen dig.