tisdag 4 juli 2023

En målning byter ägare

 


En av mina vänner, den spännande konstnären Mark Frygell, har köpt Steven Stahlbergs (tidigare Steven Hägg) originalmålning till det ursprungliga äventyret Svavelvinter från Fredrik Malmberg. Mark bytte den mot en av sina egna målningar och båda verkar lika nöjda över transaktionen.

Mark och jag har ofta intressanta och öppna diskussioner om rollspel, konsten, livet och kreativiteten. Han är helt rätt person att förvalta målningen, eftersom han som gammal rollspelare vet hur viktig den har varit för många genom åren, och dessutom kan visa den där den bör visas i konstkretsar. Fredrik uttryckte för sin del önskemål om att målningen ska tillgängliggöras för de intresserade och inte bara hängas undan privat, vilket jag vet inte heller är Marks avsikt.

När jag pratade med Mark vid midnatt igår så hade jag ändå blandade känslor eftersom jag själv hyst funderingar över att försöka köpa målningen. Treåringen i mig ligger fortfarande och surar på golvet, men samtidigt är jag övertygad om att detta var det rätta och att verket hamnat i bästa händer! Världen blev rentav lite mer spännande.

Kanske får jag till och med snart se tavlan i verkligheten såhär trettiosju år senare ;-).

1 kommentar:

J. S. Vila sa...

The photograph shows an interesting picture, made probably with acrilic, and representating the images part of mitology, or phantasy. Ever is good to invest in Art. And the picture is nice.